Samsung UE55D8000YS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE55D8000YS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Panthera 05-03-2012
Geschreven voor: Samsung UE55D8000YS

pluspunten: bloedmooie vormgeving, ongekende beelddiepte. minpunten:de tv is veel te duur voor de geleverde kwaliteit,de tv heeft veel last van: backlightbleeding (altijd zichtbare lichte en donkere vlekken)jaggies,(zorgt dat kleine streepjes in het beeld zebrapatronen vertonen, schokkerig beeld, onnatuurlijke kleuren.al deze problemen heb ik weten te verminderen door te kalibreren, apparatuur gekocht voor een nog betere kalibratie, veel gelezen, heel veel gekalibreerd maar ik ben nu 6 maanden aan het kalibreren en het heeft niet veel geholpen ik heb alle klachten weten te verminderen maar ze zijn er nog steeds, deze tv gaat een glansrijke carriere tegemoet als slaapkamer tv. zonde van de 2600 die ik heb betaald maar ja ik ben weer een ervaring rijker, geen edgelit meer voor mij.

Hicham 2011 13-03-2012

Daar heb ik ook last van. Het is een bekend probleem van samsung led TV s. Ik heb contact met samsung gehad, de enigste wat ze hebbe gezegd is dat ik naar media markt terug gaan en vragen of ze iest met de prijs kan doen. Onzien natuurlijk. Ik ga gewoon a.s. weekend naar de winkel. Of reparatie of geld terug. Anders via rechtbijstand of tros radar. Het is simpel gezegd niet de schuld van de klant, en vooral met zo n dure TV.

R. Bodde 03-03-2012
Geschreven voor: Samsung UE55D8000YS

Ik vind het een geweldig toestel, mooi vormgegeven en makkelijk in gebruik. 3D werkt als een zonnetje.
Niks op aan te merken. Ook de afstandbediening met een soort van "touch"bediening als toetsen werk zonder enig haperen.
Gewoon een topprodukt dus.

chami 10-12-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D8000YS

Wat geluid betreft gezien het is een dunne tv verwacht niet dat het geluid schitterend zou zijn. ze kunnen nooit een hele goed audio systeem inbouwen
dus het gebruik maken van een extern surround set is zeer handig om naar film of naar music te luisteren.

tweede punt ik ben niet een voorstander van het gebruik maken van draadloos netwerk thuis.
via de kabels heb je altijd de beste prestatie. Denk je toch van niet dan dien je je huis goed binnen te isoleren want dat wordt van buiten af beeinvloed.

Jeroen 92 06-12-2011

Hallo allemaal,

De tv is een plaatje, mooi design, prachtig beeld.
Maar let op !!!!!!!!!!!!
Vanaf 55 inch is het niet mogelijk de 3D film vanaf de Smarthub draadloos (ook met N router en 50mb internet snelheid) te bekijken.
Het toestel blijft steed loaden of het bestand veel te groot is om af te spelen.
Bij Samsung zeggen ze dat dit aan de router e/o internet snelheid ligt, maar is niet waar gezien ik een N router heb en 50mb internet snelheid.
In de winkel waar wij de tv gekocht hebben is het ook een probleem de 3D films uit de smartheb te kijken.
De service van Samsung is zeer slecht en vind ik persoonlijk een kwalijke zaak.
Het hele probleem heb je niet als je een vaste internet aansluiting op de tv aansluit.
De blue-ray speler van Samsung die werkt ook trouwens niet op de 55inch Smart.
Nogmaals een hele mooie TV met prima beeld en matig geluid, maar voldoet niet.

Gr Jeroen

Samson49 29-02-2012

Hi Jeroen,
De Samsung UE55D8000 ruilen voor een Panasonic TX=P55 VT30 3D plasma ?
Of wellicht voor een Pioneer 5090 HDE plasma met voet en extra speakers ?
Groeten. ER

justme 03-02-2012

Het is nogal logisch dat je zon data stream met zovel inhoud niet draadloos kan streamen.
Dat kan iedereen die iets van netwerken weet je wel vertellen dat zoiets niet of moeilijk gat werken.
Ongeacht of iets theoretisch mogelijk zou moeten zijn blijkt de praktiijk meetsal anders.
hd 3d met truehd audio neemt als snel 40-50mbit wat je draadloos zou willen streamen.
Dit is voor de meeste bedrade netwerken al een hele klus.
N router of niet de snelheid die je daadwerkelijk haalt is afhankelijk van allerlei ander omgevings factoren.
Als je even op google zoekt dan zie je dat routers en netwerken nooit de beloofde snelheid halen.

Flowers 31 01-12-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D8000YS

Half september deze tv gekocht bij FOKa te Rotterdam, voor de bijzonder scherpe prijs van € 2.150,- bijna onmogelijk zoveel lager dan elders.
Deze TV gekocht voor lager energieverbruik en de bijzonder mooie stylering maar ook de geweldige mooie sprankelende kleuren en ook de 3D vertoning overtuigde ons bij de aankoop. Ook internet leek ons een mooie gadget en SMART to have.
In dit laatste zitten de negatieve kanten van de support van vooral SAMSUNG en in mindere mate FOKA.
Bij gebruik bleek dat na internet te hebben ingesteld draadloos, dat na het aan en uit zetten, de instellingen opnieuw te worden ingebracht, dit was voor onacceptabel.Monteur geweest en die stelde dat het modem het euvel was ( ZYXEL 2802).Na kontakt met Zyxel stelde deze dat dit een probleem is van de tv.
Kortom SAMSING in gebreke gesteld en gevraagd om oplossing, daar het mijn insziens een software probleem is van de tv.Antwooden:zeer traag, onzinnig,
afwijzend ,en geen oplossing biedend.FOKA, heeft zich ook ingespannen maar lost ook niets op.
Mogelijk probleem dat deze tv uitsluitend met N routers werkt, echter dit wordt niet angegevn als je tv koopt. Gezien de going prijs van ca.€ 2.800,-
is de service van SAMSUNG niet SMART en de tv veel minder dan verwacht, derhalve zeer slechte beoordeling op duurzaamheid en gebruiksmogelijkheden.

De multifunctionele afstandsbediening RMC30D1 geeft de mogelijkheid een toetsenbord te gebruiken, zit niet op standaard AB b.v. voor de C 3x 1 indrukken.
Om deze functie te gebruiken moet je naar navigatie gaan en bij een invulveld verschijnt het toetsenbord, dit was lang zoeken naar deze functionaliteit ook moet er eerst draadloos kontakt zijn wil dit werken let hier op. Daarnast is in het ene geval het aanraakscherm zeer nerveus reagerend op de bedieningsinstructie en daarnaast bij andere functie zeer traag.Het opstarten van internet is traag en ook het gebruik.De toepassing om andere apparaten ook hierop te programmeren is mij niet gelukt, gebruik dus toch maar weer mijn trouwe Logitech afstandbediening, beetje jammer.

TV kijken met 3D brillen is leuk, zeker in combinatie met externe audioset. Let wel brillen dienen op ca 30 cm eerst aangemeld te worden voor gebruik. Mijn vrouw vond de bril hinderlijk ( knipperd effect) en krijgt wat hoofdpijn.Jammer dat deze actieve brillen zo duur zijn, want dit maakt een duur evenement om met een grotere groep te kijken.De inactieve brillen van andere merken zijn goedkoop en bij sommige merken krijg er zomaar 7 stuks gratis bij van de fabrikant.Bij SAMSUNG slects een.

RESUMEE, prachtige tv met prima beeld maar SMART zeker niet en ook SAMSUNG is niet smart.
Gezien de nog matige performance met internet,voldoet deze functie onvoldoende in gebruiksgemak kan zeker de concurrentie niet aan met een laptop.Dus koop hem voor beeld en vormgeving, maar dan is dit toestel te duur.

SlaafVanDeStaat 03-12-2011

Gelukkig is Samsung wel zo smart dat de TV niet alleen afhankelijk is van een draadloze verbinding. Het aansluiten van deze TV via een normale UTP kabel verdiend de aanbeveling. Geen zin om een kabel te trekken? Koop een Powerline setje (netwerk via stroomnet. Werkt vele malen betrouwbaarder dan draadloos. Wanneer je een beetje verstand hebt van netwerken is het algemeen bekend dat:

Draadloze verbindingen per definitie ongeschikt zijn om SMART-TV's aan te sluiten. Bij het streamen van audio/video wil je niet afhankelijk zijn van de kwaliteit van een draadloze verbinding. Veelal wordt het signaal verstoord, is de verbinding slecht, sluiten de verschillende standaarden niet aan op elkaar....etc etc.

Resumee....de Samsung blijft een prachtige TV. Netwerk werkt snel en soepel bij een vaste aansluiting op 100 mbit. Uiteraard ben je ook nog afhankelijk van de snelheid van je internetprovider!

Het is jammer dat er onvoldoende voorlichting gegeven wordt t.a.v. de beperkingen van draadloze verbindingen. Ik weet zeker dat de SMART-TV 100% beter functioneert wanneer deze via een vaste aansluitingen werkt.

resel 03-12-2011

Ik heb een g-router en het internet werkt prima (netgear).Zelfs 3d films streamen doet ie draadloos goed.Wel heb ik als meedere mensen de router gebruiken dat het beeld soms even "buffert".Lijkt mij vrij logisch in dit geval. Daarnaast zijn de brillen 39 euro en in verhouding vind ik dat niet extreem duur voor een ACTIEVE bril.Bovendien horen er TWEE in de doos te zitten (staat zelfs op de zijkant v/d doos!)
Ik zeg niet dat het zo is maar soms halen dealers er één uit om die los te verkopen zodat er toch nog wat op een internet prijs verdient wordt.verder veel plezier van deze TV

cees f 03-12-2011

Ook ik vind het internetgebeuren op de tv helemaal niets maar daar heb ik een oplossing op gevonden. Ik bezit een tablet (Asus eee pad transformer) en heb de app Android gemist gedownload, tevens een HDMI naar mini HDMI kabel aangeschaft en kan nu perfect alles wat op mijn tablet speelt direct ook op de tv zien.
Deze app werkt goed en je kunt zowel RTL, SBS en de publieke omroepen zien.
Ik heb wel op mijn Ipod touch de app Samsung remote staan dan kun je iets gemakkelijker navigeren als je internet op de tv kijkt, maar het blijft wel behelpen.

resel 22-10-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D8000YS

Ik heb veel tv's gehad , maar deze blijft mij verbazen.
Als ik mijn woonkamer binnen kom, dan worden mijn ogen al gestreeld en dan staat de tv nog gewoon UIT!
Het feest wordt nog wat groter als je de tv aan zet (met je Samsung smartphone).Je moet jezelf echt te tijd gunnen om het toestel in jouw lichtomstandigheden goed af te stellen.Fabrieksmatig staat het contrast op 100% ??
Iets wat ik niet begrijp maar goed, bijna alles is instelbaar en dat vraagt gewoon tijd.Zeer tevreden met het eindresultaat.Alleen over de duurzaamheid kan ik niet oordelen,dat zal de tijd leren.

martijnk32......... 17-09-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D8000YS

Na heel lang twijfelen en bekijen tussen deze tv en de Sony KDL-55HX920,deze tv gekocht wat een mooi scherm wat een tv alles is super met de ophang beugels van samsung hangt deze incl tv op 4,5 cm van mijn muur echt een plaatje die geen enkel merk heeft zo dun.
Deze tv staat nr 1 in de test in nl en engeland de processor is heel zwaar zeer goed voor mijn play station games en in hd tv super scherp beeld ook een plus van deze tv is het internet je kunt alles opzoeken elke site.
55 inch is mooi groot niet te omdat de tv een hele kleine lijst heeft,samsung is op dit moment super goed bezig echt een mooie tv een aanrader voor iedereen.

HalilB 12-09-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D8000YS

TV (55 inch versie) gekocht bij een gerenommeerde winkel en de eerste week kon ik niet op van het genot. Erg scherp beeld, start snel op, veel instellingen en ingangen voor genoeg randapparatuur en uiteraard het design wat zijn gelijke niet kent.

De tweede week begon ik linksonder lichtlekkage te zien, de zogenaamde edge bleeding. Ik probeerde het met instellingen te verminderen, maar de instellingen die overdag de lekkage verminderden, verergerden het juist als het donker werd. En de instellingen terugzetten verergerde het beeld voor overdag.
Na wat fora's af te struinen kwam ik meerdere gebruikers tegen die hetzelfde hadden. Het komt rondom te tv voor, maar linksonder valt op doordat het extreem aanwezig is. Via fora's een grijze en zwarte foto bekeken via usb en dan is het erg zichtbaar. Als je via de instellingen zwart heel zwart maakt, dan is grijs erg oneven en rondom kleurverschillen. Als je het grijs door de helderheid te verhogen grijs krijgt, dan is de zwarte foto erg oneven met grijze stukken. Het beeld lijkt in 3 delen te zijn verdeeld, waarbij het midden altijd donderker is dan de linker en rechterkant, samen met extreme lichtlekkage linksonder.

Na twee dagen met de instellingen geknoeid te hebben, heb ik de TV teruggebracht. Omdat ik graag dezelfde TV wou hebben, hebben we in de winkel met 2 verkopers een nieuwe TV uit aanwezige voorraad uitgepakt en getest met de foto's. Zelfde problemen aanwezig en deze TV vertoonde zelfs ergere lekkage dan de TV die ik terug had gebracht.

Ik ben langs verschillende winkels gegaan en moet eerlijk zeggen dat ik de lichtlekkage op alle edge led modellen van de 7000 en 8000 serie kon zien. Ook de verkopers wijs is erop en die bevestigen het te zien. Ik krijg dan veelal te horen dat er maar enkelen de TV teruggebracht hebben, maar dat heeft meer te maken met de anderen die het waarschijnlijk niet zien, of NOG niet zien of het voor lief nemen omdat het design zo mooi is. Ik heb besloten om een andere TV aan te schaffen om bovenstaande problemen. Twijfelde tussen een VT30 van Panasonic en een HX920 van SONY en ben uiteindelijk voor de SONY gegaan.

Diablo333 30-11-2011

Ik heb deze lcd ook even gehad maar terug gebracht omdat ik mij stoorde aan clouding als je s,avonds een film kijkt waar je lichte vlekken zit in donkere beelden.Zowel clouding als edge bleed zijn bijkomende problemen van een edge led.Bij de Samsung kun je het edge bleeding verminderen door de schroefjes in de hoeken aan de achterzijde iets los te draaien waardoor de spanning iets afneemt op het paneel.De lcd en met name de grotere zijn gevoelig voor de boven genoemde problemen en dat komt ook door de temperatuur schommelingen waardoor het materiaal van de lcd zich gaat zetten.
Voor wat betreft je keuze voor de Sony HX920 (die ik ook heb mogen testen) had ik persoonlijk toch de Samsung gehouden.De Sony heeft de ontwerp fout dat je vage strepen ziet iets uit de randen.Ik wacht nog even tot volgend jaar om te zien of er dat wel een echt vlaggenschip word gelanceerd.

Cees F 10-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D8000YS

Na anderhalf jaar een Sony KDL 52W5500 te hebben gehad deze ingeruild vanwege de onnatuurlijke kleuren, vooral de gelaatskleuren.
Toen de Samsung bezorgd werd was het meteen wouw wat een helder en natuurlijk beeld. Heb absoluut geen spijt van deze tv. Zelfs geluid valt me erg mee voor een Led tv. Internet tv werkt ook goed, even Samsung remote app downloaden op je smartphone of Ipod touch en je hebt een qwerty toetsenbord gratis.
HD (via de schotel) is echt een plaatje maar ook Sd zenders zijn erg goed. Vooral de dunne rand om het scherm geeft een extra dimensie aan het beeld.

Diablo 12-07-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D8000YS

Sinds een week in bezit en gaat retour.Beeld prima tot dat de zon onder gaat.Irriteer me mateloos aan CLOUDING in het beeld en de edge led bleeding.Kijkhoek vind ik ook slecht maar ja dat heb je met een edge led.Clouding kan je verminderen met de instellingen en zal je overdag ook niet zien alleen zoals ik als je graag laat in de avond in het donker kijkt.Clouding is dan te zien bij donkere films zoals Sf met ruimte scenes.Jammer dat men voor het geld dat je betaald geen perfect scherm kan maken.Dit scherm is de prijs niet waard en ga liever voor full led,wat dikkere scherm boeit mij niet daarvoor heb ik geen lcd het gaat tenslotte om de beeld kwaliteit waar je naar kijkt.

Ottoware 05-01-2012

Ha die Diablo,

Zag net dat je de Sony KDL 55HX920 ook al teruggestuurd had en dat je daar deze Samsung aanprees...

Marvin29 12-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D8000YS

heb deze televisie nu een paar dagen en daar heb ik geen spijt van.
Het beeld is met full HD films echt geweldig,het beste wat ik zelf tot nu toe gezien heb.
Het geluid is voor zo'n dunne tv ook prima en de CI module van ziggo werkt ook naar behoren.
Ook de smart hub met apps en internet browser werkt prima bij mij maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik een snelle internet verbinding heb.

Fakkie 11-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D8000YS

We verbazen ons steeds weer wat een verbluffende beeldkwaiteit deze tv heeft. Fantastisch !!
Moeten nog een beetje leren werken mat de internetaansluiting-enige nadeel dat er geen qwerty toetsenbord aan gehangen kan worden. Maar ik begreep dat in de usa dat al wel leverbaar is, dus wie weet komt het hiet ook wel

vielodroom 08-01-2012

Samsung heeft een afstandsbediening met qwerty toetsenbord

jhhj.bonnee 01-05-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D8000YS

Deze nieuwe led lcd 3D tv is volgens mij het beste wat je op het ogenblik op tv gebied kunt kopen.Het beeld is haar scherp de kleuren prachtig en de 3D beelden fantastisch,niet te geloven dat je dat in je eigen huiskamer kunt vertonen. De nieuwe 3D brillen werken uitstekend. Het scherm met de zeer dunne rand gaat helemaal op in de omgeving. De aansluit mogelijk heden zijn voor de huidige behoefte voldoende.De speakers presteren voldoende, om het geheel te completeren moet je deze TV op een home cinema set aansluiten en 55" is helemaal niet te groot voor een huiskamer omdat je dicht op het scherm kunt zitten, zonder dat dit ten koste gaat van de qualiteit van het beeld.